לכבוד מנכ״לים
אתמול העברתי הרצאה באקדמיה למנכ"לים, פגשתי אנשים מוכשרים , בעלי מוטיבציה ויוזמה. אנשים שרוצים ללמוד ולהתקדם. הם הקשיבו להרצאה שלי במשך שעתיים + בנושאים של מיסוי בקשב רב, שאלו שאלות לעניין ואפילו מחאו כפיים בסוף ההרצאה.
באתי לשם כיועצת מס שמתמחה בחיסיון מס ודיווח נכון, אך דיברתי גם מתוך המקום שלי כמנכ״לית של חברה אשר חווה יום יום את העומס רב שיש על בעל העסק.
באופן אישי אני מאוד אוהבת את החלק של היעוץ בעבודה שלי , אוהבת להכיר אנשים מוכשרים , אוהבת לחשוב , אוהבת לענות על השאלות. זה החלק המפתח בעבודה שלי.
מה לימדתי ומה למדתי משם:
- לימדתי לשאול שאלות מיועץ מס לעדכן אותו בכל דבר ולנצל את השירות כמו שצריך.
- מהשאלות ושיחות הצלחתי להבין למי יש יועץ מס טוב ולמי לא. לקחתי לעצמי נקודות למחשבה.
- כמו בכל ההרצאות והדרכות שאני עושה, דיברתי על חלוקת אחראיות בין יועץ מס ובעל עסק. ועל חשיבות הקשר השוטף ושאלת שאלות מצד בעל העסק.
- אחראיות על בקשה של משאלות לבנו אלינו גם במציאות מקצועיים וגם בחיים האישים , ברב הגדול אנשים וספקים בפרט מאוד רוצים לספק את הצרכים שלנו , זה מנגנון אנושי בסיסי שמהבא בסיס ליחסי ספק לקוח.
- שוב שמעתי שאלה מה הבדל בין יועץ מס ורואה חשבון. יועץ מס נותן אותו שירותים כמו רואה חשבון מלבד חתימה על המאזן ודוח השנתי של החברה. טיפול בדוחות שנתיים , דיווח מע"מ , הצהרת הון , הנהלת חשבונות וחישוב שכר. בדרך כלל אנחנו עושים את זה במוטיבציה יותר גבוה מאשר רואה חשבון 😉
- פגשתי אצל חלק חוסר ביטחון בהבנה במיסים.זה רווח וזה צעד החזק שלי שאני יודעת לספק ללקוחות שלי בטחון עצמי בעיקר דרך תמיכה מקצועית וקצת רגשית.
- חוסר ביטחון זה דבר שהרבה פעמים מקדם וגורם ללמידה , אך אי אפשר לדעת הכול וצריך לזכור ש״אני יודע״ או ״אני לא יודע ״ שזה ההרגשה ואין לזה קשר למה שאתם יודעים או לא יודעים באמת.
בעקרון צריכה להיות הקלטה של ההרצאה הזו , אולי בהמשך יפרסם כמה קטעים.
אתם מוזמנים לפנות אלי לשיחת יועץ ללא התחייבות , ואשמח לעזור.