לקוחות יקרים,
היום אני רוצה לדבר איתכם על דוחות שהוגשו למס הכנסה ומה קורה כאשר מתגלה טעות מהותית שנעשתה בתום לב בדוח שהוגש למס הכנסה.
האם בכלל ניתן לתקנה? ניתן לתקן את הדוחות שהגשתם בתנאי שיש נסיבות ומצבים שמאפשרים את זה. לא בגין כל טעות אפשר להגיש דוח מתקן ולא בגין, כל נסיבה.
צריך להגיע למסקנות שהמקרה הספציפי שאתה דן בו מקיים את הזכות דוח מתקן.
איך מגישים דוח מתקן למס הכנסה?
יש לעבור על השומה שהתקבלה ולהשוות אותה לשומה שדיווחת למס הכנסה בעת הגשת הדוח.
כעת שעברת על כל השנים ועלית על הטעות, יש לכתוב מכתב לפקיד שומה ולהסביר את הטעות וכמובן לבקש לתקן בדוח את הנתונים השגויים, יש לצרף מסמכים רלוונטיים שבגינם אתה זכאי להחזר מס.
כדאי לבצע תיקון שומה יש לשלוח את התיקון דרך אתר אינטרנט של רשות המיסים או באמצעות איש מקצוע מנוסה
מתי קורה טעויות?
כאשר הדו"ח מוגש ללא סיועו של איש מקצוע. או בטעות בתום לב שגגה של מייצג קודם.
גם אם נפלה טעות בדו"ח, זה לא סוף העולם שכן רשויות המס מבינות כי טעויות קורות ומאפשרות להגיש דו"ח מתוקן.
נשאלת השאלה האם שגיליתי את הטעות אני חייב להגיש את הדוח?
בוודאי כאשר גילית שבטעות לא קלטו הכנסה או הוצאה וזיהית את זה לאחר המעשה חובה אלייך להגיש את הדוח המתקן.
האם קיימת התיישנות במס הכנסה?
סעיף 145 לפקודת מס הכנסה מונה מספר מצומצם של מקרים שבהם ניתן לתקן דוח
לא ניתן לתקן דו"ח לאחר תקופת ההתיישנות שהינה כיום שלוש שנים מתום שנת המס שבה הוגש הדו"ח (4 שנים באישור המנהל). כמובן שהתיקון יתבצע לאחר שפקיד השומה יקבל הסבר שיניח את דעתו בדבר נחיצות או נכונות התיקון.
עד איזו שנה צריך לשמור הניירת?
חובת שמירת ניירת היא 7 שנים לפי החוק
לסיכום, בטרם מבקשים לתקן דו"ח רצוי לבחון את מכלול ההיבטים ולקחת בחשבון את כל התוצאות האפשריות – רצוי מאד להתייעץ עם בעל מקצוע מנוסה
בדיקת זכאותך הינה ללא תשלום עבור השנים 2016-2022
פינקו, תמיד לרשותכם
03-6012403